Fittan frågar Aina Gagliardo

Aina i världens finaste tröja!

När vi mailade fittans frågor till Aina Gagliardo och bad om en bild på henne, fick vi denna bild som svar. Aina har ju världens finaste tröja på sig! Dessutom är den en tribute till oss på fitt for fight, amazing. Vi ryser av välbehag. Tack Aina och tack Beyond Looks i Malmö som har skapat tröjan!

Nu till Aina: Aina Gagliardo är en av personerna i Malmös feministiska nätverk, som på fredag arrangerar en SlutWalk i Malmö. Hur grymt är inte det? På fredag är det alltså dags och alla som kan måste vara med. Vi på fitt for fight imponeras av och beundrar personer som Aina,  feministiska aktivister som gör en förbannad skillnad. Därför är vi lite extra stolta över att Aina ville svara när fittan frågar.

Vilket är ditt favoritord för det kvinnliga könsorganet?
Fitta! Helt klart. Fast i vissa sammanhang väljer jag att säga underliv eller vagina, typ hos gynekologen. Jag antar att det funkar att säga snippa till barn också, även om jag stör mig på att snippa och snopp tillsammans känns som ett så himla krystat heteronormativt projekt. 

Är det viktigt att snacka fitta?
JA! det är jätteviktigt. Vi måste snacka mer fitta och mer sexualitet. Själv har jag fått lära mig att snacka om min egen fitta, jag skämdes över att prata om fitta och sexualitet över huvud taget när jag var yngre. Det här med att lära känna sin egen kropp och sina begär är grundläggande för att kunna må bra. 

Berätta gärna om ett härligt eller hemskt fittminne. Eller både och.
Oj, jag har ju så många fantastiska fittminnen, men att bada naken är en favoritverksamhet jag har som ger en magisk fittupplevelse! Jag och mina systrar brukar gå på kallbadhuset i Malmö som är ett av få separatistiska utrymmen i stan. Att simma omkring helt näck är en av de största frihetskänslorna för mig, ett med naturen liksom…och fy fan va gött det är att gå omkring naken och bara känna sig helt avslappnad bland en massa grymma kvinnor! Paradiset!

SlutWalk Malmö startar med ett seminarium kl 16.00 på fredag, följt av en SlutWalk klockan 17.00.

Kör hårt på fredag Aina och alla andra på SlutWalk Malmö. Vi är med er i tanken, själen och fittan!

3 tankar om “Fittan frågar Aina Gagliardo

  1. Fittan frågar: Anna Åhlund, illustratör – fitt for fight

Lämna en kommentar